Bröllopsdag!

Idag firar vi vår fjärde bröllopsdag! :)
Tänk så fort tiden går när man är lycklig och har det bra!
Vi har haft många händelserika år, både på gott och ont.
Jag hoppas de goda händelserna fortsätter att hålla i sig i många år framöver,
de andra tycker jag gott vi kan lämna bakom oss!
Vi firade dagen mest igår, lite trevligare göra stor trerätters middag på en söndag än en måndag. Vi skiftas om att överraska och ge present, i år var det jag som skulle överraska och Fredrik köpa present. Som alltid (nästan) när det är överraskningar i vår familj är det mat inblandat.
Alla rätter jag gjorde igår var nya, inga jag hade testat innan. Lite vågligt kanske, men det blev mycket bra.




Förrätten var halstrade havskräftor med aioli.





Huvudrätten var Biff Wellington, Pommes Duchess med Perigourdinesås.







Till efterrätt blev det pocherad päron med hemmagjord vaniljsås och choklad- och mintmaränger.

Till detta tre olika sorters vin.
Jag blev mycket nöjd med resultatet och det säger maken han med blev.

Idag blev jag överraskad med blomsterbud, blir alltid lika glad för det även om det är det jag
jobbar med. Hoppas alla våra mottagare blir lika tacksamma och glad som jag!
Fantastisk fin bukett! Tack Maskrosen för den! Ja, och tack Fredrik så klart!



Mina fina blommor! Tack min älskade make!
Jag fick även två DVD:er, en med Bon Jovis konsert som vi var på, fast inspelad på Madison Square Garden, och en med fotbollsquiz så nu är det slut på familjefriden!

Jag är ju ingen tävlningsmänniska, inte alls, bara lite, nästan inget alls....


Nu ska vi njuta av hemmagjord blåbärspaj som avslutning på ännu en händelserik dag!
Tack min käre make för att du står ut med mig och allt som har hänt och händer i våra liv.
Du är det bästa som hänt mig, jag älskar dig så och ser fram emot vårt fortsatta liv!

1 kommentar: