Smått och gott...

Har haft en kanon helg, helt fantastisk och underbar. Lilla syster yster gifte sig i Vitemölla, så himla fint, snörvlade som en gris i kyrkan. Jisses vad jag är blödig! Jättegod mat och fantastiskt gott vin, jättetrevlig fest och mysig och god frukost på det dagen efter.
De var så vackra och fina, helt sanslöst. En sagolik helg helt enkelt!

Blev brutalt väckt av maken på hotellet. Han gick och la sig lite tidigare, lite många öl tror jag det blev...
Hade sovit i ca 20 min när han far upp ur sängen och springer till fönstret och börjar rota i en låda som står där. Står och sliter och drar i rullgardinen, stänger och öppnar fönsterna och stänger dom igen. Jag fattar ingenting och frågar vad sysslar du med? Jag måste ha en komvux svarar han... Eeeeee va? Ja, jag måste ha en innan jag går och lägger mig. En vaddå? Får ett mycket argt svar: Jag måste ha en komvux! För helvete, gå och lägg dig! Nej, jag måste ha en komvux först! Sen började han klydda med fönsterna, vad sysslar du med? Mummel, mummel, mummel... Gå och lägg dig nu! Jag måste kissa först. Ja, men du står vid fönstert, toan är inte där. Nej, men öppnar du till mig när jag kommer tillbaka då? Eeeee vi har toa på rummet... Han traskar in på toa, sen rusar han ut till fönsterna igen. Vad fan sysslar du med? Jag måste stänga så du kan sova. Eeeee ja men jag sov tills du började stöka därborta. Jaha ok då sa han och la huvudet på kudden för att två sekunder senare snarka för fullt....
Jisses, jag somnade inte om på ett bra tag!

Fick en cykel av ovannämnda make på vår 9-årsdag. Cyklade till stan idag. Förkyld. Ingen bra idé...
Det går inte att cykla med öppen mun. Helt uttorkad, går inte att andas. Andas jag genom näsan låter jag som Darth Vader. Och får inte så mycket luft.

Hände en mycket tråkig sak i förra veckan. Imorgon blir det besök på sjukhuset med sövning osv pga det :( Inget kul alls, är ganska säker på att det är inte meningen det ska bli nåt på den fronten för oss. Får nog köpa vovve istället.

MFF-matchen slutade precis. Seger med 4-0, kul. Jag har då tyvärr sagt att om MFF tar guldet i år ska jag köpa mig en egen MFF-tröja. Vet inte varför jag säger så korkade saker, jag vet ju att jag alltid förlorar...

1 kommentar:

  1. snuffis... Allt kommer gå bra!
    Tänker på er massor! KRAM!

    SvaraRadera