Vilken måndag!

Vadet gick ju åt skogen direkt, hade glömt jag skulle till sjukhuset på återkoll. Glömt och glömt - förträngt är väl mer rätt ord...
Kommer dit och ska få gjort undersökningen, vikarien säger bara hmmm, jaha, vad konstigt. Får inte så bra vibbar av det direkt...
Samma vikarie har min syster råkat ut för, då kunde vikarien inte hitta en ganska viktig del i kroppen... Inga bra erfarenheter där inte...
Hon säger att hon måste ha en annan läkares åsikt om detta och där är inga andra på avdelningen kvar så hon får ringa efter en. Under tiden får jag sitta i väntrummet och vänta. Och vänta och vänta... Tog många timmar, som vanligt hade jag ju inte ätit frukost, och man vill ju inte gå därifrån. Helt övertygad att läkare 2 hade kommit just då!
Inga roliga tidningar finns där heller, får sitta och glo bara. Tur man kan surfa lite i telefonen i alla fall.
Efter många om och men, prover och undersökningar visar det sig att jag har en infektion. Där ser man! Om jag nu inte hade gått på den här kollen, hade jag aldrig vetat det... Tydligen hade jag feber med... Hmmm konstigt man inte känner sånt själv, brukar vara rätt bra på det.
Jaja, lite pencillin på det så löser det väl sig!

Däremot fick jag träna som jag ville, vilket jag tycker är lite märkligt men jag hade gett mig fan på att jag skulle börja idag så det har jag gjort!
Zumba och styrkepass blev det! Hade kunnat både kräka och svimma, men jag bet ihop och nu känns det underbart!

Hur länge håller den känslan i sig? Till nästa gång jag ska träna? Tror ni det? Ja, vi får väl se. Hade tänkt attackera löpbandet på gymmet imorgon... Den som lever får se!

Matjes och potatis från kolle blev det till middag, nu väntar jag bara på maken ska bli klar så vi kan gå ner och ta ett härligt kvällsdopp! Jag badar nog bara fötterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar