Zumba...

Ok. Idag skulle jag testa detta fenomen för tredje gången...
Går väl sådär kan jag säga, har grym träningsvärk precis ÖVERALLT. På ställen man inte ska kunna få ont (om man inte är höggravid eller 90 bast och behöver en ny höftkula). Jag tror jag behöver det, en höftledsoperation alltså... Om man klämmer ihop höfterna med händerna när man går gör det inte lika ont. Tror att ett sådant där bälte man har när man har foglossning hade funkat faktiskt.
Det ser nog ganska kul ut när jag kommer gående, men det bjuder jag på!
Men seriöst! Hur ska man kunna röra bara höfterna? Eller bara axlarna?
Dessa kroppsdelar sitter ihop med andra kroppsdelar! I alla fall på mig...
Det går bara inte! Har en kär kollega som tränar detta och jag försöker förstå hur hon lyckas?! (Jag smygtränar så jag inte ska göra bort mig helt totalt när höstterminen börjar och hon måste tyvärr vistas i samma träningslokal som mig.) Jag lovar att jag bjuder på det, men jag ser inte fram emot det.
Jag har dock tre teorier om varför jag har ont på så konstiga ställe som hon inte hade när hon började:
1. Hon har helt enkelt inga höftkulor.
2. Hon hade lika ont, men har förträngt det och höftkulorna är nu upplösta/borta/försvunna.
3. Jag gör fel.

Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar