Blond!

Skulle deklarera idag, ser det som något av en sport att göra det sista dagen.
Var mycket roligare förr när man köade i bilen ute på Drottninggatan för att lämna in sina papper. Försöker dock hänga med litta grann i den moderna världen och lämnar numera in deklarationen elektroniskt. Eller ja lite grann, skulle ringa in den...
Ringde och skulle knappa in identifieringskoden, läser - knappar - får felmeddelande om det är fel kod. Gör om, kolla telefonen, jag har knappat rätt - japp! Får samma felmeddelande två gånger till och får dessutom besked att jag inte kan lämna in min deklaration på telefon eller internet idag, då jag knappat in fel kod tre gånger. Vaaaaaaaaaaaa faaaaaaaaaaaaaaan, kollar telefonen, jag har knappat rätt siffror. J-a idioter, va fan håller dom på med?! Ser datumen och tänker jaja, jag har imorgon också på mig.
Tittar lite till på pappert och ser jag håller förra årets deklaration i handen...
Hoppsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar