Söndag!

Har inte blivit så mycket skrivet här de senaste dagarna, har varit hektiskt och fullspäckat.
Dessutom är jag så himla förkyld, inte kul alls! Fast det är ju aldrig lika jobbigt som när en kille blir förkyld, nej, nej!

Var och fick klart allt med lägenheten i torsdags, så himla skönt. Var ute och åt med bästa vännen sen på kvällen och när maken kom hem från fotbollen firade han och jag med champagne. Skål för vår lägenhet!

Igår var vi på en liten utflykt, först var jag med svågern på IKEA, tur nån gillar det!
Maken föreslog en tur till Höganäs, jag höll på att ramla omkull och tänkte antingen har han slagit huvudet eller så har han feber...
Där fanns dock en baktanke så klart! Nån j-a fiskebutik har öppnat där också så han lindade in det fint den lille rackaren!
Nåja en tur till Iittala kan överväga fiskebutiken tänkte jag. Vi tog med svågern också, jag tänkte att dom två i fiskeaffären ujujuj, jag kommer inte hinna till Iittala i tid... Jo, då det gick smidigt och ganska fort... Det var bara jag som handlade där! Hoppsan, vad hände?! Där var ett drag som var så rosa o så fint så jag kunde bara inte låta bli det. Hehe...
En snabb fika hanns med också, sen åkte vi hem och lagade god mat och åt årets första svenska jordgubbar, gott!

Akupunktur på morgonen idag, sen hem och äta frukost. Maken skulle iväg till Svedala på match. Jag funderade länge på om jag skulle med men kom fram till att jag och förkylningen skulle nog må bättre av att stanna hemma så det gjorde vi. Sov middag i soffan i två timmar, helt slut. Fick sms av maken med jämna mellanrum om resultatet dock så jag vaknade ganska ofta... Svedala vann med 4-0 så fem sms väckte mig... Han var ju tvungen att skicka slutresultatet också... GRATTIS Svedala till en stabil seger! Bra jobbat!
Ångrar dock nu att jag inte följde med, Tristan gjorde ett besök på Svedala IP. Hade jag följt med hade jag med fått se honom.... Ååååå!


Följde dock med till Stadion för att se MFF-TFF, derby ju!
Har dock konstaterat att det inte är bra för mig att följa med på MFF-matcher... Jag känner det ljusblå krypa på mig, inte bra!
MFF vann med 2-0, men det borde varit en större vinst!
Var faaaaaaaaaaaaaan hittade dom domarna till denna matchen? Blindas riksförbund? Bakis, full eller blind måste linjemannen på vår sida varit. Eller alla tre. Antagligen. Dålig dag på jobbet, fett han hade!
Men seriöst, man måste vara mer än litta störd för att välja domare som yrke. Alla hatar en och skäller på en och man måste se allt. Fast han såg inget! Eller såg i syne, därav min teori om toppad/bakis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar