Fredag!

Ledig dag! Underbart!
Fick dock ställa klockan för en mäklare skulle komma hit och bedöma vår lägenhet inför en ev. försäljning.
Gick och småfixade lite och fick för mig att organisera lite i kylen, soppan som blev över häromdagen (som jag lyckades spilla ut över mig två gånger skållhet) kan ju flyttas ner i frysen tex.
Problemet var bara att jag slog i hyllkanten, locket gick av och hela soppan åkte ut över kyl, i kylen och frysen, på golvet osv. Det var bara till att börja torka upp... Tog tiiiiiiiiiiiiid och kladdigt var det! (Kan ju säga att första gången jag träffade Fredrik så spillde jag ut en tallrik soppa på honom så jag och soppor kommer inte överens!)
Detta tog ju tid så jag hamnade efter i mitt alltid överoptimistiska tidsschema, fick dammsuga i en rasande fart. Tog av "huvudet" på dammsugaren för att dammsuga listerna, fortsatte dammsuga hallen och halva vardagsrummet och tänkte - F-n vad dammsugaren suger dåligt, vi får nog köpa en ny! Innan jag upptäcker att jag inte satt tillbaka huvudet på dammsugaren, där har jag gått och dammsugit utan dammsugaren!
Blond?! Japp, just då! Stressad?! Alltid!
Hann precis få på mig jeansen efter duschen innan mäklaren ringde på dörren! Pust!

Maken hade tagit halva dagen ledigt så vi åkte ner på stan för att luncha med herr och fru P, mycket trevligt! Fortsatte med kaffe hemma hos dom, sedan glass på Dolce Sicilia och sen fortsatte jag och maken ner på lilla för lite mer vin.

Mötte upp syster med flera för mer dricka fortsatt med god mat på La Roche och drink sen hemma hos syster med karl, blev en väldigt, väldigt trevlig dag och kväll utan att något var planerat, alltid trevligt när det blir så!

Nu är det dock tack och god natt för mig! Ska vänta liten stund till innan jag lägger mig för någon borrar, sågar, snarkar? inne i sovrummet just nu....

1 kommentar: