Helg!

Underbar men hektiskt helg har det varit!
Först middag med svåger och svägerska i fredags, provade två nya rätter som jag tyckte blev mycket bra! Körde halstrade pilgrimsmusslor till förrätt, nåt välkänt och beprövat i alla fall. Sen blev det halstrad röding med rabarbersalsa och till efterrätt kladdkaka, vaniljglass och whiskykolasås - kolasåsen var en höjdare tyckte jag!

Igår bjöd jag maken på ansiktsbehandling, vilket han faktiskt gillade. Trodde inte det riktigt så det var en trevlig överraskning. Var lite orolig att han skulle tycka det var obehagligt. Satt själv i solen och åt frukost när jag väntade på honom. Sen gick jag på en egen behandling, jätteskönt var det! Då fick Fredrik gå och fika själv :) Efter det körde vi till Lund och shoppade lite, några linne på Gina och ett par jeans på Boomerang blev det. Sen på kvällen gick vi till O´learys och käkade och kollade fotboll/hockey.
Grattis HV till SM-guldet!
West Ham är med största sannolikhet kvar i Premier League! Heja heja!
Svedala IF vann inte tyvärr men jag tror på nya tag nästa omgång! Inte lätt med två mittbackar borta...

Söndagen inleddes med sju! visningar... Suck, skulle vi hitta nåt idag då?

Där var faktiskt ett par intressanta objekt men det bästa av allt är att vi har reserverat en lägenhet på ett område som ska snart påbörjas. Nu håller vi bara tummarna att allt klaffar så denna blir vår!

Två fikor och ett besök på IKEA hanns också med innan det var dags att åka hem och ta ett tag med tvätten. (Inte jag då, Fredrik sköter det, jag är så bortskämd!)

Maken dock lite orolig, han sa: fan jag börjar gilla det här med fika, det är icke bra!

Jag tycker det är jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar