Måndag...

Måndag. Morgon. Trött!
Spelar i och för sig ingen roll vilken morgon det är. Jag är trött ändå.
Maken gick och lade sig tidigt, vilket inte är så ovanligt. Han är trött på kvällen,
så bra vi kompletterar varandra....
Jag somnade i soffan, hade bestämt mig det var nåt program jag skulle kolla på.
Kommer inte ihåg nu vilket det var, somnade gott innan det ens börjat tror jag...
Vid halv ett vaknar jag av att det burrar som fan i soffbordet, letar efter mobilen, vad är det för j-a idiot som ringer mitt i natten - tror ju det är den som börjat ringa. Nej, ingen som ringer och inget sms heller. Jag fattar ingenting, men hör snart ljudet igen. Men jag håller mobilen i handen, det är inte den som låter. Jordbävning igen? Stor lastbil utanför? Helt förvirrad och yrvaken, tar ett tag innan jag förstår att det är maken som ligger och snarkar i sovrummet!
Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar